Van high-end diners tot streetfood op topniveau: FoodFavors laat zien hoe veelzijdigheid en kwaliteit hand in hand gaan. Door deze focus hebben ze zich gepositioneerd als dé standaard voor hoogwaardige eventcatering, in de breedste zin van het woord.
In een branche waar zichtbaarheid en betrouwbaarheid cruciaal zijn en duurzaamheid niet meer onderscheidend zou mogen zijn, timmert het bedrijf hard aan de weg om een eigen standaard te zetten voor eventcatering in Nederland. Maar hoe dan? We spraken met eigenaar Joost Luitse over hun strategie, uitdagingen en ambities.
De kracht van FoodFavors
De kracht ligt juist in hun veelzijdigheid, gecombineerd met een sterke focus op kwaliteit. Als generalist kunnen ze alles aan, van intieme diners tot grootschalige evenementen met 1.500+ gasten. Toch verliezen ze hun kernwaarden nooit uit het oog: bewust, betrokken en bevlogen. Het team streeft naar perfectie in elk detail, van de gerechten die ze serveren tot de ervaring die ze creëren voor hun klanten. “Wij willen de beste eventcateraar zijn, met een aanpak die niet alleen professioneel is, maar ook persoonlijk aanvoelt,” aldus Joost.
Ongedwongen chique
Joost verraste ons afgelopen week met een onverwachts bezoek. Midden in de kantoortuin stond een volledig ingedekte tafel voor vier personen (hint; nagenoeg alles was vastgeplakt voor snelle verplaatsing. Slim!). Het kaarsje ging aan, een topkwaliteit sparkling tea werd ingeschonken en een prachtig opgemaakt bord werd uitgeserveerd. Het gerecht bleek geïnspireerd op een Pornstar Martini, waarbij alle ingrediënten en smaken op eigentijdse wijze werden gebruikt. Wow, het zag er niet alleen heerlijk uit, maar dat was het ook. Terwijl we opzichtig genoten, vertelde Joost op enthousiaste wijze over de laatste trends in cateringland en de focus voor zijn bedrijf 2025. Precies dit is wat we zo mooi vinden aan FoodFavors: alles is van hoge kwaliteit, zelfs de gesprekken… maar wel op ongedwongen wijze gepresenteerd. Eten met een verhaal!
Een betrokken en professioneel team
Achter elke bevlogen eigenaar staat een sterk team. Althans, bij FoodFavors in ieder geval wel! Ook hier zijn de kernwaarden ‘bewust, betrokken en bevlogen’ sterk van toepassing. Want hier staan nog steeds koks die weten hoe je echt moet koken, met eerlijke producten van veelal Nederlandse leveranciers. En de event managers weten wat een event nodig heeft om impact te maken. Heldere no-nonsense communicatie, pro-actief meedenken en simpelweg zorgen dat alles vlekkeloos verloopt. Dit maakt het team niet alleen een betrouwbare partner, maar ook een essentieel onderdeel van het succes van elk evenement. Van een grootschalig personeelsfeest tot een intieme bijeenkomst. They cater compliments!
Impact maken op (eigen) locatie
‘Succesvolle events organiseren’ kan iedereen claimen. Het heeft pas waarde als opdrachtgevers het erkennen. Gelukkig is dat bij FoodFavors absoluut het geval. Ze werkt regelmatig als preferred cateraar op diverse eventlocaties, maar juist ook bij opdrachtgevers op eigen locatie.
Zo verzorgde de cateraar vorige maand voor Intergamma een kerstdiner voor 400 personen in hun eigen kantoorpand. Daarbij was de aanvraag een standaard uitgeserveerd kerstdiner, maar door goed te luisteren en door te vragen werd al snel duidelijk dat verbinding een onverwacht belangrijk thema was. Het team van FoodFavors veranderde het concept in een kerstdiner zoals we dat ‘van vroeger’ kennen. Shared dining, maar dan met live muziekquiz. Bij het dessert sprong de medewerkers van links naar rechts. Dat is nog eens een energie om de vakantie mee in te gaan.
En een week daarvoor was Samsung zo enthousiast van de ideeën die het team voorstelde, dat de initiële borrel werd uitgebreid tot een groot feest met foodstands, artiesten en meer. Het werd een prachtige avond voor alle Samsung medewerkers bij partner Taets Art en Event Gallery, in samenwerking met Van der Maarel Eventstyling en VRF. “Gewoon een kwestie van goed luisteren naar de opdrachtgever en werken met goede partners,” aldus Joost.
Laatst hadden we een opdracht waarbij de opdrachtgever heel huiverig was over de samenwerking, omdat ze ons niet kende. Ze hadden zelfs een externe cateringmanager ingehuurd om te checken of we het goed deden. Die gaf ons alleen maar veren in onze reet, omdat we operationeel super sterk zijn. Dat was wel erg tof.”
Met hun ambitieuze plannen en toewijding aan ongedwongen perfectie is FoodFavors klaar om hun positie in de markt verder te versterken. Ongeacht het type event, bewijzen ze keer op keer dat betrokkenheid en vakmanschap het verschil maken.