Venues

DeFabrique Holding zet met nieuwe aanwinsten haar tanden in het creëren van blijvende herinneringen

Een gesprek over de toekomst

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

Tussen alle familie-momenten tijdens Sinterklaas en Kerstmis bracht DeFabrique Holding het toch wel best onverwachte nieuws dat ze met Parque West een nieuwe locatie gaan openen. De inkt van de overname papieren van Wunderland Kalkar waren net droog of het volgende project werd aangepakt.

Het maakte ons erg nieuwsgierig naar de visie en plannen van DeFabrique Holding. Tijd voor een goed gesprek met Marten Foppen, algemeen directeur, over de focus van de holding. Eén ding is meer dan duidelijk; die is messcherp!

Jeetje, wat een ontwikkelingen vinden er plaats.

“Ja, absoluut. je kunt het je niet voorstellen dat we nog geen jaar geleden midden in corona zaten. Dat was ondernemen met dagelijks veranderende maatregelen. Tot het moment dat het ineens klaar was en we weer open mochten met zijn allen.”

Hoe was het om het eerste evenement te draaien?

“Op de eerste dag dat alles weer mocht, draaiden we SOENDA Indoor, een technofestival in DeFabrique waar duizenden gasten op afkwamen. Het was een beetje ongemakkelijk zo zonder regels, maar tegelijkertijd enorm bijzonder. Het viel op hoe erg mensen behoefte hebben aan kwalitatieve vrijetijdsbesteding.”

Marten Foppen, algemeen directeur DeFabrique Holding

Heeft dat de visie van DeFabrique Holding aangescherpt?

“Ik besefte mij op dat moment dat wat wij doen in onze business van essentieel belang is voor het welzijn van de mens. Dat was het startsein voor de ondernemersfamilie [die achter de holding zit] om te bepalen wat het bestaansrecht over x-jaar is. Dat is ‘continuiteit in onze ondernemingen én blijvende herinneringen creëren bij onze gasten’.”

Was dat de reden voor de overname van Wunderland Kalkar?

“Die aanschaf was een langgekoesterde wens van de ondernemersfamilie. Het biedt de perfecte combinatie van ingrediënten waar wij kennis en ervaring in hebben. Namelijk een attractiepark voor de consumentenmarkt en voor de zakelijke markt het evenemententerrein, de evenementenhallen en de meetingruimtes.Daar komt een prachtig nieuw ingrediënt bij; de mogelijkheid om te blijven slapen.”

Qua uitstraling past het ook perfect bij jullie andere locaties.

“Absoluut, elk van onze locaties heeft een verhaal. De eigenaar heeft dan ook een voorliefde voor het herbestemmen van industrieel erfgoed. Gebouwen die anderen afgeschreven hebben, zien wij als een kans om ‘ons kunstje te flikken’. Naast een mengvoederfabriek en een vliegveld hebben we nu ook een kerncentrale. Wie kan dat nou zeggen?”

Luchtfoto Wunderland Kalkar - DeFabrique Holding

Wat is ‘dat kunstje’?

“Dat is niet echt te benoemen. Je voelt het als je hier werkt. Maar ik herken het in het dagelijks werken met heel veel passie en energie, maar tegelijkertijd ook nuchtere blik. Niet alles in één keer willen veranderen, maar stap voor stap én samen met een team werken aan continuïteit in kwaliteit en service. Met het oprechte doel er iets onvergetelijks van te maken voor de gasten die er komen. Of dat nou consumenten of zakelijke bezoekers zijn.”

Hoe verschilt DeFabrique Holding zich tot andere organisaties die meerdere locaties beheren?

“Dat kan ik natuurlijk niet volledig objectief beantwoorden. Maar ik ervaar het vooral in het zachte en sociale DNA van onze organisatie. Wij zijn pur sang een familiebedrijf. Iedereen kent iedereen. Daarin geloven we niet in hiërarchie. Daarbij is de continuïteit erg belangrijk. Geld verdienen is geen doel, maar een gevolg van de mooie dingen die we doen. Ik denk dat dat een groot verschil is met andere bedrijven waar commerciële belangen op nummer één staan. Wij verkopen geen cateringpakket, maar een beleving en daarmee een blijvende herinnering.”

DeFabrique - Karten - Jongeren - Volwassenen - Kartbaan - Bedrijfsuitje - Vrijgezellenfeest - Groepsuitje
DeFabrique - Lasergamen - Volwassenen - Lasergame-arena - Bedrijfsuitje - Vrijgezellenfeest - Groepsuitje

Hoe ervaar ik dat als gast?

“Door blijvend te innoveren en verrassen. Om bij de catering te blijven; we denken na over hoe we eten serveren of hoe we een drankje inschenken. Het liefst met een reactie van concullega’s van ‘potverdikkeme, hoe hebben die gasten dat nou weer verzonnen.’ Als je denkt dat je er bent, dan moet je stoppen, want dan is je bedrijf eindig. Verandering is de enige constante. Je moet je bewust zijn dat je je altijd blijft onderscheiden. Voor gasten, maar ook ten opzichte van je concurrent.”

Is Parque West daar een voorbeeld van?

“Zeker. Parque West wordt het grootste klimpark van Nederland en zal medio mei/juni openen in Utrecht. Het ligt in lijn met onze kartbaan, lasergamen, Prison Island en food- mogelijkheden op locatie. En wederom op een unieke locatie, namelijk een oude manege met een eigen signatuur. Dat ga je terugzien in het materiaalgebruik en de manier hoe we het in de markt gaan zetten.”

Parque West - Visual klimbos

Beeld: DeFabrique Holding