Vandaag wijzigt de gegroeide onderneming Camperbaas met trots zijn naam naar Firma WAUW. Ze begonnen met het ombouwen van campers voor creatieve programmering op festivals, maar inmiddels is de verhuurtak van hun zelfgebouwde concepten verbreed, doen ze steeds meer activaties voor grote merken en verzorgen ze ook complete eventcreatie voor bedrijfsfeesten.
Tijd dus voor een nieuwe naam, geïnspireerd op het wauw-effect van hun diverse creaties.
Veel veranderd in vijf jaar
In nog geen 5 jaar tijd heeft Firma WAUW zich ontwikkeld tot een veelzijdige speler in de evenementenbranche. Na de Camperstage voor WTTF en het Ballenbakkie voor Mysteryland, bouwden ze het iconische Jordanese Café Rol en andere creatieve belevingen die niet eens op wielen staan, zoals de speelse photobooth Radje van de Sfeer, de Flitspaal en de aanstaande AbracadaBAR. Naast de zelfbouw spelen verhuur, productie en conceptontwikkeling een steeds grotere rol.
Merkactivaties vol wauw
Daarnaast is Firma WAUW nu ook actief in het bedenken, bouwen en produceren van merkactivaties voor gerenommeerde klanten zoals Viper, Q-dance en Durex. Het bedrijf verzorgt bovendien de creatie, programmering en productie van volledige bedrijfsfeesten. Binnenkort toveren ze een gevestigde club om tot een complete indoor speeltuin voor BN’ers en het netwerk van Tonny Media, die de Firma vroeg om een feest neer te zetten dat beruchter wordt dan het boekenbal.
Nieuw imago
Het uit de kluiten gewassen kwajongensbedrijf kiest nu dus voor een quasi-volwassen nieuw imago en parkeren de campers in de garage. Want wat begon met het bedenken van randprogrammering en bouwen van pure lol mondt nu uit in een serieuze onderneming met gerenommeerde opdrachtgevers en honderden events per jaar. Hun aanwezigheid op al die evenementen maakt dat ze de trends goed kunnen voelen. Hierbij beheren ze zelf de hele keten, waardoor ze zelf kunnen bouwen en uitvoeren wat ze bedenken.
Uurtje poep voor goeie shit
Wekelijks echter is er nog steeds het ‘ uurtje poep voor goeie shit’ waarbij ieder goed fout idee zomaar eens het levenslicht kan zien, als er maar het wauw-effect in zit. De nieuwe naam, Firma WAUW, weerspiegelt dan ook deze essentie van het bedrijf: het creëren van het ‘wauw-effect’. Marnix Eykhout, Verbaasbaas van Firma Wauw, licht toe: “Je kent dat gevoel wel, dat je hartslag een beat overslaat tijdens zo’n superdik feestje. En dat je van verwondering dus alleen maar “wauw” kan uitbrengen. Nou dat gevoel, daar dealen wij in. En daar is ons nieuwe logo, in de vorm van een hartslag, ook op gebaseerd.” De nieuwe look en het nieuwe aanbod is hier te bewonderen.
Beeld: Firma WAUW, Michiel Ton