Ondanks alle inzet is het Locatiecongres 2021 geannuleerd. De reden heeft echter ook iets moois: locaties kunnen personeel niet missen vanwege drukte in de agenda.
Met de billen bloot
Linda Kerkhoven initiatiefnemer van het kennisevent voor locatiehouders en medewerkers vertelt waarom ze ruim drie weken voor het event al de knoop doorhakte om te annuleren. “Omdat de kaartverkoop tegenviel bedacht ik dat dat meerdere oorzaken zou kunnen hebben maar helemaal zeker wist ik het natuurlijk niet. Ik besloot met de billen bloot te gaan en deelde onder mijn directe netwerk dat een persoonlijke uitnodiging had ontvangen de status van de inschrijvingen. Niet als een smeekbede om een kaartje te kopen maar vooral om inzicht te krijgen.
Er is een logische verklaring. Kleine locatiehouders zetten door onderbezetting liever geen kruis in de agenda. Ze lopen dan omzet mis en maken ook nog eens extra kosten voor het kopen van een kaartje. Bij grotere locaties is de spoeling aan personeel dun en omdat de aanvragen toenemen kunnen ze eigenlijk geen personeelskrachten missen. Natuurlijk waren er ook reacties zoals de budgetten zijn bevroren of er is geen geld, maar dat waren er gelukkig slechts enkelen.”
Koffiedik kijken
“Een nieuwe datum prikken wordt weer koffiedik kijken. Iedereen is een beetje dolende op dit moment. Het programma staat als een huis dus in principe is het copy-paste naar 2022.”
Beeld: BFoto, Bianca de Wit