Wirtz in één woord omschrijven is niet gemakkelijk! Maar het is juist de diversiteit aan producties die dit bedrijf zo uniek maakt. En tevens ongelofelijk sterk in wat ze doet, namelijk verhalen vertellen en boodschappen overbrengen. In gesprek met eigenaar Jan-Willem Wirtz blijkt de visie echter heel helder; samen mooie dingen maken! Dat bevalt overduidelijk, getuige de vele mooie (inter)nationale opdrachtgevers waar Wirtz mee mag samenwerken.
Experiences pur sang
Al ruim 20 jaar creëert Wirtz belevingen. Nooit bedacht vanuit het middel, maar altijd vanuit de doelstelling. Dat zorgt ervoor dat zij ruime ervaring heeft in film, experiences, social uitingen, animaties en livestreams.
Van het visualiseren van een corporate identity tot het bedenken van een strategische teambuildingsactiviteit. En van het creëren van een nieuwe attractie tot het opzetten van een livestream productie vol wereldwijde prominenten.
De kracht van Wirtz
Wil je Wirtz in haar kracht zetten, dan haak je Wirtz zo vroeg mogelijk bij een aanvraag aan. Dan kan er écht samen gespard worden en blijkt dat één plus één absoluut drie is. Of vier of vijf, want Wirtz werkt daarnaast graag samen met technische partijen, eventbureaus en freelancers. Zo zorgt zij ervoor dat de beste contentmakers bij elkaar komen en de beleving zowel in concept als in uitvoering maximaal binnenkomt bij de doelgroep!
Beleving op het scherm
Live mensen raken is knap, maar mensen raken via een beeldscherm is pas echt een gave. De gave van Wirtz is dat binnen het team en het uitgebreide netwerk onwijs veel kennis aanwezig is om een 3D emotie te creëren via een 2D communicatiemiddel.
Het merendeel heeft een televisie-achtergrond en weten daardoor perfect met welke tv-wetten je een verhaal kloppend maakt. Dat gaat veel verder dan enkel het bedenken van een concept. Ook (bewegende) vormgeving, instarts en het decor zijn cruciaal om het verhaal op het hoogst haalbare niveau over te brengen. Dat weet Wirtz maar al te goed en daar heb jij profijt van.
Extra bijzonder vinden we dat Jan-Willem aangeeft dat hij met zijn team affiniteit met het onderwerp wil voelen. Het feit dat aanvragen om die reden soms worden afgeslagen geeft enkel meer aan wat voor sterk eindresultaat je kunt verwachten als Wirtz haar tanden erin zet.
Vanaf nu stellen we voor dat er een zesde W komt achter de ‘1H en 5W’s’; hoe, wie, wat, waar, wanneer, waarom.. en Wirtz!
Kenmerken
- Full pull verhalenvertellers
- Middelen overschrijdend
- Ruim 20 jaar ervaring
- Sterk team én netwerk
Eigenschappen
- SpecialismeAdvies, Regie en technische productie Audiovisuele concepten Film- en videoproducties