Na haar marketing carrière bij diverse A-merkfabrikanten rolde Janneke van Meenen in de callcenter business B2B. Nu, 20 jaar en zo’n 450 belcampagnes later, vindt ze het tijd om alle kennis op dit vakgebied te delen.
Janneke is geïnspireerd door het feit dat steeds meer mensen lijden aan bel-angst. Het nabellen van leads, offertes en vooral koud bellen, is daardoor voor veel mensen een probleem. Dat kost omzet en veroorzaakt stress.
In Janneke’s optiek ontstaat bel-angst vooral door een gebrek aan belvaardigheid. Met haar boek ‘DE COUNTDOWN, handboek voor een sterk belscript, weg met die bel-angst’ en ook door training en coaching leert Janneke werknemers ‘Goed Zakelijk Bellen’. Inmiddels lijden bijna 2 miljoen mensen die actief zijn in het arbeidsproces aan een bepaalde vorm van bel-angst. Een probleem dat totaal onderschat wordt. Janneke’s missie is het bedrijfsleven hiervan bewust te maken.


Bel-angst kost omzet en veroorzaakt stress (ziekteverzuim). Als directeur van een callcenter heeft Janneke van Meenen zo’n 450 belcampagnes georganiseerd. Daardoor weet zij als geen ander hoe belangrijk de telefoon is in het bedrijfsleven. Zowel inbound, outbound als onderling.
Helaas is ‘even bellen’ tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend. Er zijn allerlei signalen die aantonen dat bellen een manier van communiceren is die men steeds vaker links laat liggen. Als je ernaar vraagt dan kent iedereen wel iemand die niet durft te bellen of nooit belt en liever appt of e-mailt. Het komt steeds vaker voor en inmiddels zijn er bijna 2 miljoen mensen actief in het arbeidsproces met bel-angst.

Wat zijn die signalen? Hoe ontstaat bel-angst? Wat zijn de gevolgen? Wat kan je er als bedrijf aan doen? Janneke zal deze vragen zoveel mogelijk proberen te beantwoorden tijdens een inspirerende sessie als je haar inzet als spreker op jouw event. Neem contact op met sprekersbureau The Speakers om alle mogelijkheden te bespreken.
Beeld: Janneke van Meenen
Kenmerken
- 20 jaar directeur van een callcenter dus praktijkervaring
- Praat over een uniek onderwerp
- Geeft handvaten om de tips toe te passen waardoor je meer omzet genereert
- Krijg meer inzicht in de wereld van telemarketing