VESTROCK ‘NEXTGEN’ (afkorting van ‘next generation’) is niet zomaar een flauwe poging om jongeren hun eigen festivaldag te geven.
Na een intensieve wervingscampagne vorig jaar, bestaat de organisatie nu uit een serieus team van jonge ambitieuze mensen die staan te popelen om op zondag 1 juni hun eigen evenement te kunnen geven en beleven. Weliswaar (uiteraard) onder toeziend oog van de vaste VESTROCK-medewerkers, maar wel volledig zélf verantwoordelijk voor de volgende festivaldisciplines:
- Marketing & ticketing (MarCom, PR en tickets)
- Sponsoring (deals met bedrijven en organisaties)
- Advancing & Hospitality (alles regelen voor de artiesten en crew – o.a. backstage faciliteiten, horeca, vervoer en hotels)
- Infra & productie (festivalproductie en infrastructuur: van electrotechniek tot waterbouw)
- Programmering/line-up & talentontwikkeling
- Vrijwilligerswerving
- Techniek (techniek voor de productie van de festivaldag zoals licht, geluid en special effects)
- Duurzaamheid, inclusiviteit en gelijkheid (zie hieronder)
Net als VESTROCK voert ook VESTROCK NEXTGENduurzaamheid, inclusiviteit en gelijkheid (DIG) hoog in het vaandel. Beide organisaties zetten zich actief in voor een festival dat verder gaat dan alleen het bieden van entertainment. Ze streven naar een evenement dat duurzaam is voor het milieu; toegankelijk en veilig voor alle bezoekers; en inclusief, zodat iedereen zich welkom voelt.