branchenieuws

Ticketverkoop gestart voor tweede editie Fyre Festival

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×
FYRE Festival is het voorbeeld van een succesvolle marketingstrategie maar een gebrek en productionele ervaring in de wereld van live events

Na een dramatische eerste editie is Billy McFarland nu bezig met de organisatie van de volgende editie van Fyre Festival.

Voor wie het verhaal van de eerste editie van het festival in 2017 niet kent: kaarten werden voor duizenden euro’s verkocht met de belofte van een paradijselijk festival op de Bahama’s. Prachtige huizen, influencers, top DJ’s en heerlijke maaltijden. Geen van allen bleek aanwezig te zijn toen de eerste gasten arriveerden en het festival werd een grote flop, met als gevolg zes jaar voorwaardelijk voor de organisator, Billy McFarland, omdat hij een deel van de 26 miljoen euro die ontvangen was van investeerders in zijn eigen zak liet verdwijnen. Netflix maakte er zelfs een documentaire over.

Vorig jaar is hij vervroegd vrijgelaten. Hij heeft sinds die tijd niet stil gezeten en heeft een plan bedacht voor de tweede editie van Fyre Festival. Je verwacht het niet maar de goedkoopste tickets voor deze editie (499 dollar) zijn al uitverkocht, terwijl er nog niets bekend is over de line-up, locatie of datum! Ga jij een kaartje kopen?

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Billy McFarland (@pyrtbilly)

Beeld: Insta Billy McFarland