branchenieuws

Netflix partner van nieuw mediamuseum Beeld en Geluid

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×
eric-karim-cornelis-Beeld en Geluid

Netflix is een partnerschap met Beeld en Geluid aangegaan voor het nieuwe mediamuseum dat medio oktober 2022 opent.

Beeld en Geluid trots op partnerschap

Daarvoor stelt Netflix fragmenten uit de volgende titels beschikbaar; The Two Popes, Sex Education, The Queen’s Gambit, Over The Moon en La Casa De Papel. De fragmenten zijn te zien in het paviljoen Vertellen waar de bezoeker leert hoe verhalen worden opgebouwd in vaste structuren.

Voor de renovatie is het museumgedeelte volledig gestript. Het nieuwe Mediamuseum krijgt vijf paviljoens met de thema’s: informeren, verkopen, delen, spelen en vertellen. Een toekomstig bezoek is niet alleen interactief, maar bezoekers krijgen ook hun eigen, gepersonifieerde museumreis aangeboden. Waar het oude museum van Beeld en Geluid zich voornamelijk richtte op de omroephistorie, worden in het nieuwe museum alle media belicht; van televisie en sociale media tot podcasts en games.

Klik hier voor een online rondleiding door het nieuwe museum.