branchenieuws

Lancering landelijke bewustwordingscampagne ticketverkoop

Weet Waar Je Koopt nieuw leven ingeblazen

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×
events - eventmanagers - tickets - online events - corona - virtual events

Nog altijd zijn frauduleuze secondary ticketverkopers een doorn in het oog van de evenementenbranche. Om het Nederlandse publiek bewuster te maken van het bestaan van secondary ticketing en met name de grote risico’s die hierachter schuilen, lanceert stichting Weet Waar Je Koopt vandaag een uitgebreide landelijke bewustwordingscampagne.

Tweedehands gekochte tickets voor festivals, concerten, sportevenementen en theatervoorstellingen zijn lang niet altijd geldig en bovendien betalen consumenten hier vaak een veel te hoge prijs voor. De vernieuwde website van Weet Waar Je Koopt is hét platform waar je leest hoe en waar je het beste ticket(s) aan kunt schaffen en via welke kanalen de consument dat vooral níet moet doen. Ook kan men er terecht voor concrete tips bij oplichting.

Daarnaast wordt vandaag het officiële Weet Waar Je Koopt keurmerk gepresenteerd. Het logo van Weet Waar Je Koopt is gedeponeerd bij het merkenregister en mag alléén met toestemming van de stichting gebruikt worden. Op deze manier is er controle en wordt onrechtmatig gebruik ervan voorkomen. Leden van de VNPF en VVEM mogen tot en met eind 2023 kosteloos gebruik maken van het logo.