Nog altijd zijn frauduleuze secondary ticketverkopers een doorn in het oog van de evenementenbranche. Om het Nederlandse publiek bewuster te maken van het bestaan van secondary ticketing en met name de grote risico’s die hierachter schuilen, lanceert stichting Weet Waar Je Koopt vandaag een uitgebreide landelijke bewustwordingscampagne.
Tweedehands gekochte tickets voor festivals, concerten, sportevenementen en theatervoorstellingen zijn lang niet altijd geldig en bovendien betalen consumenten hier vaak een veel te hoge prijs voor. De vernieuwde website van Weet Waar Je Koopt is hét platform waar je leest hoe en waar je het beste ticket(s) aan kunt schaffen en via welke kanalen de consument dat vooral níet moet doen. Ook kan men er terecht voor concrete tips bij oplichting.
Daarnaast wordt vandaag het officiële Weet Waar Je Koopt keurmerk gepresenteerd. Het logo van Weet Waar Je Koopt is gedeponeerd bij het merkenregister en mag alléén met toestemming van de stichting gebruikt worden. Op deze manier is er controle en wordt onrechtmatig gebruik ervan voorkomen. Leden van de VNPF en VVEM mogen tot en met eind 2023 kosteloos gebruik maken van het logo.