branchenieuws

CORONANIEUWS: Evenementenbranche slaat alarm met grootschalige actie: ‘The show must go on’

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×
The show must go on - Studio Gambar

Tegelijk met de maandelijkse test van het luchtalarm komende maandag, slaat de evenementenbranche opnieuw alarm. Met de boodschap ‘The show must go on’, voert de branche de druk richting de overheid noodgedwongen op.

Spread the word

De branche roept het kabinet op testevenementen (onder leiding van Fieldlab Evenementen) in januari door te laten gaan en niet te wachten tot het stadium ‘waakzaam’ is bereikt. Daarnaast is de financiële druk bij ondernemers onverminderd hoog en is extra steun noodzakelijk. Ook wil de branche duidelijkheid en perspectief, omdat op korte termijn knopen moeten worden doorgehakt voor het komend evenementenjaar.

De actie wordt ondersteund door het Metropole orkest dat samen met DI-RECT zanger Marcel Veenendaal en het ZO! Gospel Choir een cover opnam van het nummer van Queen ‘‘The show must go on”. De bijbehorende clip laat beelden zien van lege theaters, podia en concertzalen. Het nummer en de clip zullen maandag kort na het luchtalarm van 12 uur te zien en horen zijn op radio, televisie, social media en op de buitenkant  van verschillende grote evenementenlocaties.

De Alliantie van Evenementenbouwers en het EventPlatform zijn de initiatiefnemers van de actie. Bekijk de bijbehorende videoclip hieronder.

Beeld: Studio Gambar