Boven je nachtkastje, op de koelkast of juist op je Instagram-wall: een polaroid doet het altijd goed. Zo’n foto levert niet alleen een instant glimlach op, maar is ook nog eens knetter effectief. Precies daarom is Photoflyer zo’n succes. De founders komen uit de reclamewereld en konden het niet aanzien dat al die zorgvuldig bedachte merkgadgets, eenmaal 1-op-1 in contact met je doelgroep, de prullenbak in gingen. Dat moest toch beter kunnen? Het was het begin van Photoflyer.
“Ik sta 1-op-1 met jou op een event en wil je wat vertellen over mezelf. Als ik dat doe en heel hard ga schreeuwen, is de kans dat je wegloopt vrij groot. Op het moment dat ik jou een drankje aanbiedt, denk je: goh, leuk. Sympathiek! Dat drankje, dat zijn wij. Maar dan natuurlijk in de vorm van een instant polaroid. Wij geven iets mee wat je spontaan en leuk vindt. Iets dat altijd goed wordt ontvangen”, aldus Mitchell Plaizier, founder van Photoflyer.
Meer dan een instant glimlach
Photoflyer ziet zichzelf niet als eventfotograaf. Wél als medium. “Je kunt ons zien als JCDecaux. Zij hebben het bushokje om te communiceren. De polaroid is bij ons dat bushokje.” Het mooie aan de polaroids van Photoflyer is dat je ze een complete communicatieboodschap mee kunt geven. Inclusief conversie. “Een polaroid is de perfecte drager om op te communiceren als merk. Waarbij je als merk direct meelift op het sympathieke karakter van een polaroid. Dat doet gelijk wat met je merksympathie.”
Slimme jongens, slimme foto’s
De polaroidfoto’s worden tegenwoordig ontwikkeld door Instax (onderdeel van Fujifilm, waarmee Photoflyer een partnership is aangegaan). Deze instant foto’s zijn niet alleen goedkoper, maar ook beter in kwaliteit. Iedere foto is uniek te maken. Door middel van een afscheurcoupon, QR-code, barcode of NFC-chips kun je niet alleen makkelijk (social) conversie meten, maar bijvoorbeeld ook een koppeling maken met een (online) kassasysteem.
Op het zelf ontworpen stickerframe kun je jouw merkboodschap kwijt. De mannen van Photoflyer proberen dat wat ze doen heel plat te slaan en simpel te maken. Een liquid tab op de foto zodat je de nieuwste geur van Lancôme kunt ruiken, die je vervolgens met de barcode met korting koopt? No problemo. Een afscheurcoupon voor een Jupiler op een festival in België? Regelen ze voor je.
Het hart van een campagne
Photoflyer bedient ruim 1700 merken, in meer dan 70 landen. Van LEGO tot Disney, van HEMA tot IKEA en van Tony Chocolonely, Nestlé en Mc Donalds tot brands uit het topsegment. Denk Four Seasons, Maserati en Tag Heuer. Met Gucci hebben ze een top campagne gedaan. Mitchell: “Wij onderdeel geweest van hun in-store genderneutrale geur lanceringscampagne. In 38 landen. Het hart van deze campagne lag onder andere bij Photoflyer. Daar ben ik trots op. Het was een campagne met een sterk statement en een prominente rol voor onze polaroids.”
Super simpel, super snel en super effectief
Zet je als eventmanager Photoflyer in, dan kies je voor een tool waarvan je weet dat het op voorhand een succes wordt. Het zijn Mitchell’s eigen woorden. “Wij leveren een doe-het-zelf-kit die door promotieteams gemakkelijk kan worden ingezet. Onze camera’s zijn easy to use. Ook handig: de batterijen hoef je niet op te laden. En we weten er resultaat uit te kloppen.” Dus wil je een mooie conversie behalen, bijvoorbeeld bij je allernieuwste product launch of activatie? Photoflyer is your man.
Een serieuze boodschap
Mitchell heeft tot slot nog een boodschap. Een serieuze. “Het is zo belangrijk om uit te gaan van je eigen kennis en kracht. Die is er in de evenementenbranche, maar moet veel beter naar buiten komen. Laat je niet de kaas van het brood eten door reclamebureaus. Mijn droom is echt dat brand activation bureaus naar reclamebureaus stappen voor strategie, maar zij de uitvoer zelf doen. En dat Photoflyer in die uitvoer een cruciaal onderdeel van je marketingmix is, dat kan natuurlijk niet missen.”
Beeld: Photoflyer
Kenmerken
- Sympathiek
- Eenvoud
- Resultaat
- Analoog
Eigenschappen
- SpecialismeFoto & Video marketing